wtorek, 26 stycznia 2016

2 21024: Louvre - recenzja

Niesłychanie podobają mi się zestawy Lego Architecture. Estetyka pudełka ozdobionego świetnym logo, jednym zdjęciem modelu, dużą ilością czerni i elegancji. Nie inaczej jest w przypadku zestawu 21024, czyli paryskiego muzeum sztuki Luwr. Ten dawny zamek królewski przerobiony na galerię jest najczęściej odwiedzaną tego rodzaju placówką na świecie. W kompleksie budynków o całkowitej powierzchni wynoszącej 60,600 metrów kwadratowych znajdują się zbiory liczące około 300,000 dzieł sztuki. Tego i kilku jeszcze rzeczy dowiecie się z pierwszych 20 stron instrukcji, które poświęcone są właśnie najważniejszym wiadomościom na temat Luwru (w języku angielskim i francuskim) wraz z fotografiami. 

Mój egzemplarz udało mi się dostać na allegro za 215 zł (plus 15 zł przesyłka), na bricklinku można znaleźć taniej.


Pudełko i zawartość
Budowa i gotowy model
Podsumowanie


Seria: Technic
Rok: 2015
Numer: 21024
Elementów: 694
Cena za jeden element: 0,40 zł
Model alternatywny: nie
Cena: regularna 280 zł


Pudełko i zawartość


Pudełko o wymiarach 26 x 19 x 7 cm jest wypełnione po brzegi. Stąd też ważenie - 882 gramy.  Podoba mi się otwarcie pudełka, z podnoszonym wieczkiem, które później można zamknąć - przede wszystkim otwieranie nie uszkadza kartonu. 








Wewnątrz opakowania znajdziemy 7 woreczków z elementami, rozbierak oraz grubą na 140 stron klejoną książeczkę z instrukcją. Jej pierwsze strony, jak już wspomniałem we wstępie, poświęcone są na przybliżenie obiektu, który będziemy za chwilę budować. Instrukcja  jest równie elegancka co pudełko - czarne tło każdej ze stron wygląda bardzo ładnie. Ostatnie kilka stron poświęcono na reklamę serii Architecture i spis części.











Budowa i gotowy model


Poziom skomplikowania konstrukcji jest niski - jedynym utrudnieniem jak dla mnie jest mnogość najmniejszych elementów, wśród których ciężko szuka się tego właściwego. Całość budowy rozpoczynamy od przygotowania podstawki o wymiarach 178 x 190 mm, następnie fundamenty pałacu i szklanej piramidy. Budowa zajęła mi około dwóch godzin.














Elementy zapasowe


Podsumowanie


Model wart jest swojej ceny. Dostajemy na prawdę dużo elementów do kolekcji, a jeżeli na częściach na nie zależy to złożony Luwr na półce prezentuje się znakomicie. Lego Architecture skradło moje serce i na pewno niebawem sięgnę po kolejny model z tej serii czego i Wam życzę.



2 komentarze:

  1. Podoba mi się styl fotek. nie tak jak wszyscy na białym tle tylko na ciemnym. fajne

    OdpowiedzUsuń

 

You Tube | Facebook | Instagram | Flickr | Twitter | Lego po 30-tce 2015-2016