czwartek, 3 marca 2016

7 Podsumowanie stycznia i lutego, plany na przyszłość


Zaczął się nowy miesiąc. Czas więc podsumować krótko pierwsze dwa miesiące bloga i przedstawić swoje plany na najbliższą przyszłość. Przez pierwszy okres działania bloga zdążył on już zmienić swoja formę kilka razy. Nie o jego wygląd chodzi, a o charakter. Początkowym założeniem, którym się kierowałem zakładając bloga, było fotografowanie klocków Lego i zapis (tak dla siebie) zestawów, które kupiłem i złożyłem. W międzyczasie trafiłem do grona użytkowników forum zbudujmy.to, gdzie poznałem wielu fantastycznych zapaleńców i rozpocząłem swoją drugą przygodę z Lego. Zapoznałem się z całą masą recenzji i znalazłem blogerów klockowych, którzy wpłynęli na moją decyzję o podjęciu próby recenzowania modeli Lego. Początki były trudne: od wyszukiwania informacji, przez budowę recenzji, fotografowanie (i wszystko co z tym związane, czyli światło, tło, ustawienia aparatu itp) do rozpoczęcia nagrywania filmów. Ukierunkowany przez Servatora, noriego czy Jaskra z każdą recenzją starałem się przygotowywać je bardziej profesjonalnie. I mam nadzieję, że udało mi się podnieść swój poziom redaktorski. Na pewno też zdobyłem nowe doświadczenia, kiedy zdecydowałem się na opublikowanie recenzji na forum LUGpol (którego użytkowników pozdrawiam i dziękuje za konstruktywną krytykę).

Znalazło się też miejsce na fotorelację z wystawy klocków Lego w Warszawie. Jak tylko uda mi się na jakąś kolejną imprezę dotrzeć to z pewnością podzielę się z Wami wrażeniami i fotografiami. 

W między czasie poznałem też serwisy rebricable.com, brickset.com i bricklink.com, które są kopalniami wiedzy o Lego.

Szukając swojego stylu i szlifując umiejętności popełniłem w tym czasie trzynaście recenzji, z których mniej lub bardziej jestem dumny. Nagrałem też dwa pierwsze filmy:



Sam nie wiem jak blog będzie wyglądał za kilka miesięcy. Na wszystko składa się wiele czynników. Na pewno postaram się pisać sporo recenzji i stale rozwijać swój warsztat. Zamierzam też trenować i podnosić poziom filmów video ze speed buildingiem (może postaram się o jakieś video recenzje). Postaram się również wyszukiwać ciekawostki związane z Lego jak na przykład 10 największych zestawow Lego czy Skróty w świecie Lego. Jeżeli trafię na jakieś ciekawe nowości związane z Lego też postaram się je wrzucić na bloga.

W planach mam zaprezentowanie szczegółowej historii klocków i firmy Lego oraz przybliżenie wcześniej wspomnianych serwisów internetowych.

W marcu do zrecenzowania i sfilmowania trafią takie zestawy:




Mam nadzieję, że kogoś moje wypociny zainteresują. Oczywiście komentarze zawsze są mile widziane, bo Wasza aktywność najbardziej motywuje i utwierdza w przekonaniu, że robię coś w miarę interesującego.

Stay tuned. 

7 komentarze:

  1. Poproszę więcej technica i city

    OdpowiedzUsuń
  2. Haha, a ja np. w ogóle nie chcę oglądać city i technic ;)

    Nigdy nie dogodzisz wszystkim ;)

    Moja rada - pisz i rób to co Ci daje satysfakcję. Jak ludzie będą widzieć, że Cię to kręci i będziesz umiał ciekawie o tym pisać/mówić to będą czytać.

    Moim zdaniem nie ma sensu pisanie pod publikę. Jak Ciebie nie będzie kręcić to co robisz, tym bardziej czytelników też ;)

    Ważne, żebyś jeszcze powalczył ze zdjęciami. Np. 2 ostatnie zdjęcia mają niebieskawe tło, coś nie tak z balansem bieli jest. Jak skupiasz się na recenzjach i pokazywaniu klocków to akurat foty muszą być mega pro. Część ludzi nawet nie przeczyta nic z tego co piszesz, obejrzy tylko film/zdjęcia i pójdzie dalej.

    P.S. Masz coś źle z kodowaniem na blogu. Polskie litery mają inny font niż reszta tekstu - http://imgur.com/2mGL7KY . Albo ten font nie ma polskich znaków, albo nie zostało wczytane odpowiednie kodowanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze raz wklejam link, gdzie zaznaczyłem problem z fontem, bo coś się źle wkleił w poprzednim komentarzu - obrazek.

      Usuń
    2. Witam ponownie na blogu. Dziękuję za obszerny komentarz.

      Pisać pod publikę nie zamierzam, bo nie wiem jak bardzo by ktoś chciał to do ręki nie wezmę Ninjago :)

      Kodowanie jest ok, tylko font nie miał polskich znaków. Swoje notki oglądam w oknie edycji i nawet nie zauważyłem, że tutaj tak wyglądają znaki. Zmieniłem font i będzie już ok.

      Usuń
  3. gratulacje! to co na początku wydawało się być chwilowym powrotem do przeszłości przeobraziło się w pełnowymiarowe zajęcie. Ważne, że daje Ci to radochę, bo przecież o to w tym wszystkim chodzi. Znam Cię i wiem, że recenzje będą już tylko lepsze i ciekawsze. Ważne, by nie brakło entuzjazmu! Powodzenia i oby nie było więcej przypadków cholernego dźwigu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Bartek. Tak, założenia bloga szybko się zmieniły :) Za jakiś czas może być jeszcze inaczej :)

      Usuń
  4. Zaglalem tu kilka razy. Fajnie sie czyta te nowsze notki. Powodzenia

    OdpowiedzUsuń

 

You Tube | Facebook | Instagram | Flickr | Twitter | Lego po 30-tce 2015-2016