środa, 30 marca 2016

1 75910 Porsche 918 Spyder - recenzja + speed build


Porsche 918 Spyder to zaprezentowany w 2010 roku model sportowego samochodu Porsche jako następca Carrera GT. Auto wyprodukowano w liczbie 918 sztuk. Porsche prezentując nowy model samochodu nie było przekonane czy koncepcyjny pojazd trafi do produkcji. Niemiecki producent uzależniał tę decyzję od ilości zamówień złożonych na auto. Warte niemal 1 mln euro Porsche było jednym z najdroższych modeli, jaki kiedykolwiek opuścił mury fabryki. Sportowy samochód zasilany jest przez dwa elektryczne motory oraz spalinowy silnik V8, które dbają o dostarczenie mocy niemal 900 KM (!). Ekologiczne jednostki napędzające niezależnie obie osie auta, są w stanie wygenerować łącznie 210 KM. Dzięki temu napędzany na wszystkie koła samochód o łącznej mocy 887 KM emituje tylko 70 g CO2/100 km, a przyspieszenie od 0 do "setki" zajmuje mu tylko 2,6 s. Tutaj możecie pooglądać samochód - dane techniczne, filmy, zdjęcia itp. 

No cóż, można pomarzyć. Mój egzemplarz kosztował nieco ponad 60 zł, więc tylko troszkę miej niż oryginał. Zestaw 75910 Porsche 918 Spyder należy do zapoczątkowanej w 2015 roku serii Speed Champions, w skład której wchodzi aktualnie 14 zestawów. Wielokrotnie widziałem niektóre z tych zestawów na sklepowych półkach, jednak omijałem je kierując się do Technic i Star Wars. Po którymś z kolei oglądaniu różnych pudełek wziąłem do ręki te ze Speed Champions i doszedłem do wniosku, że całkiem zgrabnie to wszystko wygląda. Chcąc przekonać się na własne oczy jak seria się prezentuje zdecydowałem się na zakup jednego z najtańszych zestawów. 

Pudełko i zawartość
Budowa i gotowy model
Podsumowanie

Seria: Speed Champions
Rok: 2015
Numer: 75910
Elementów: 151 (BL 153)
Minifigurki: 1
Cena za jeden element: 0,46zł
Waga modelu: 108 g
Waga zestawu (pudełko z zawartością): 197 g
Model alternatywny: nie
Cena: £12.99 / $14.99 / 14.99€ / 69,99 zł (od 38 zł na BL)

Spis części:

Pudełko i zawartość


Pudełko o wymiarach 19 cm x 14 cm x 6 cm i wadze 197 gram prezentuje się bardzo ładnie. Front ozdobiony jest dużym zdjęciem gotowego autka na tle toru wyścigowego. W tle widać też element zestawu w postaci flagi oznaczającej finisz wyścigu. Znalazło się tu też miejsce na logo Lego, serii Speed Champions oraz Porsche. W prawym górnym rogu widzimy główkę minifigurki w niebieskim kasku - element charakterystyczny dla kolekcji. 

Tył pudełka został podzielony na pięć części. W trzech z nich widzimy zdjęcia modelu to zbliżenie, to przekraczający linię mety czy minifigurkę zmieniającą opony. W pozostałych fragmentach znajdujemy lolo Lego oraz zdjęcie oryginalnego samochodu wraz z logiem Porsche i podstawowymi danymi technicznymi. 

Tradycyjnie na jednym z z dłuższych bokach kartonika zaprezentowano figurkę w skali 1:1. 








Otwarte pudełko jest zapełnione niemal w całości. W środku znajdujemy:
  • instrukcję,
  • arkusik z naklejkami
  • 3 woreczki z częściami
Warto zwrócić uwagę, że w dwóch z trzech woreczków transportowane jest głównie powietrze. Przez to woreczki bardzo opornie wychodzą z pudełka (można zobaczyć to na filmie).




























75910 to kolejny zestaw, w którym dostajemy instrukcję zgiętą w pół (co mnie doprowadza do szału). Naprawdę nie byłoby wielkim problemem dopasować ją wymiarem do pudełka (jest centymetr za długa).



Instrukcja to zszywana książeczka składająca się z 24 bardzo delikatnych kartek. Na 48 stronach poza procesem budowy, który składa się z 38 kroków, znalazło się miejsce na dwie reklamy serii Speed Champions oraz na spis elementów. Oczywiście przy tej wielkości zestawu nie możemy spodziewać się jakieś problematyki w konstrukcji pojazdu.








W zestawie brak nowych elementów lub części w nowych kolorach. Jedynie minifgurka jest unikatowa - występuje tylko w tym zestawie.

15 14 13

Tors jest unikatowy, natomiast nogi występują w jeszcze jednym zestawie.


Budowa i gotowy model


Proces budowy to trzydzieści osiem kroków, które nie są niczym wymagającym. Drobne wyzwanie to jak zwykle naklejki i elementy 1x1, które lubią wypadać mi z paluchów. Dzieciakom pójdzie zdecydowanie lepiej niż mnie.

Pierwsze kroki budowy to ten element przypominający fragment linii mety z chorągiewką. Zagorzałym fanem sportów motorowych nie jestem, ale jestem się w stanie założyć, że flaga z czarno-białą szachownicą, którą wymachuje sędzia na zakończenie wyścigu jest dwustronna. Ta z Lego w tym zestawie niestety nie. TLG przygotowało 15 naklejek dla tego modelu (co jest niezłym wynikiem), lecz zabrakło im pary na zrobienie drugiej naklejki z szachownicą...

Dalszy proces budowy zaprezentowany jest na filmie.


Jeżeli film Ci się podobał to zostaw kciuk w górę i zasubskrybuj. Dzięki.

Gotowy model wygląda bardzo, ale to bardzo ładnie. Potrzebowałbym może drobną chwilę namysłu, żeby wskazać co jest pierwowzorem dla tego modelu.

Elementy zapasowe






















Gotowy model














Podsumowanie


Gotowe autko jest śliczne. Utrzymane w szarej kolorystyce z kilkoma czerwonymi wstawkami. Szkoda, że Lego nie postarało się zrobić bardziej opływowej szybki dla tego modelu. Przy tylu ładnie odwzorowanych zaokrągleniach "kanciastość" szyby po prostu razi. Naklejek jest dużo i robią robotę. Dzięki nim mamy namiastkę reflektorów, wlotów powietrza, złącz do ładowania silników elektrycznych, kolektora wydechowego i loga Porsche. Jedynym mankamentem w moim modelu to zbyt opornie kręcące się tylne koło, ale to kwestia zbyt ciasnego pina na którym koło jest zamocowane. 

Mnie osobiście do zabawy autko się nie przyda (nie bawi mnie "wrum"), ale dla dzieciaków, dla których tak po prawdzie skierowana jest zabawka, powinna być bawialna. 

Wszystkie zdjęcia w wysokiej rozdzielczości na flickr

Plusy
+ bardzo ładny model
+ unikatowa figurka
+ naklejki
+ dużo części zapasowych

Minusy
- zgięta na pół instrukcja
- brak dodatkowej naklejki na flagę







1 komentarze:

 

You Tube | Facebook | Instagram | Flickr | Twitter | Lego po 30-tce 2015-2016